P-selskaberne har fået blod på tanden, og nu drukner Forbrugerombudsmanden bogstaveligt talt i klager fra rasende bilister.

"Vi kan slet ikke behandle alle de klager, vi får," indrømmer Jacob Linkis, der er kontorchef hos Forbrugerombudsmanden. Og det er ikke så underligt.

Tallene er helt vilde: I hele 2020 fik de kun 16 klager over p-selskaber. I år? 191 klager og det er ikke engang slut endnu!

Og det kan blive endnu værre, hvis folk lytter til Poul Madsen. Han er kommunikationsrådgiver og tidligere chefredaktør på Ekstra Bladet, og han har fået nok af p-selskabernes tricks.

Madsen fortæller i flere medier, herunder TV 2, hvordan han er blevet ramt af helt åndssvage p-afgifter. For eksempel bare fordi han kørte ind i et parkeringsområde for at sætte nogle passagerer af.

Her er tricket: P-selskaberne sender regningerne til bilisterne uger efter med forsinkelse. Ingen parkeringsvagt kommer og sætter en gul p-bøde i forruden, som vi kender det. I stedet dukker regningen bare op i din postkasse uden varsel.